Horor (dle E. A. Poe) – 1. dobrodružství

Velmistr Radan Chrobok/ 2 srpna, 2023/ TTRPG

Níže uvedené dobrodružství typu horor na jedno sezení (one-shot) jsem připravil pro TTRPG „Raven“ (odkaz vede na ukázková pravidla zdarma). Jak uvádí společnost autorů, tak je to: „Gotická hororová a s prokletou magií TTRPG inspirovaná dílem Edgara Allana Poea a vytvořená Danielem P. Espinosou“.

Konec tohoto dobrodružství typu horor může být dobrý. Podobně jako je to možné v dobrodružství uvedeném v pravidlech TTRPG „Raven“) Na druhou stranu, čím méně dobrý konec hráči zvládnou, tím více by si měli zoufat avšak zároveň být rádi!;) Šlo přece o horor.

Help me! Please help me! My family including me is cursed! And we have to live in a cursed city named Raven! At least we are a noble family sharing the surname Corvus and a magic in our veins. But guess what? The magic usage needs a sacrifice. But maybe there is a hope as Madame Lallande said. She should visit us tomorrow. Please join us and help us!

It is possible by succesfull adventure according to the horror TTRPG named „Raven“.

The GM is in Discord and Roll20 and is known as Ormrin – which is spelled O R M R I N.

I am helpless without you, so please come in although a horror awaits you here!

Nejlepší kombinace druhů dobrodružství a pravidel (aktuální druh dobrodružství je zvýrazněný)

Horor /// ThrillerAnti apokalypsaFantasyDetektivka – hororová
Raven – fantasy (gotická) / Backroads – fantasy (gotická a postapokalyptická) /// Apocalypse World – SCI-FI spolu s fantasy, takže jde thriller! / Triangle Agency – fantasy spolu se SCI-FI prvky v moderním světě, takže jde thriller / Grok?! – SCI-FI spolu s fantasy, takže jde thrillerApocalypse Keys – s fantasy (modul od DMDU umožňuje hraní i po apokalypse atd.) / Triangle Agency – fantasy spolu se SCI-FI prvky v moderním světěDnD / Shadowrun – SC-Fi spolu s fantasyCall of Cthulhu – s fanasy
Call of Cthulhu – s fanasyDnD / Shadowrun – fantasy spolu se SCI-FIGrok?! – fantasy spolu se SCI-FI / Apocalypse World – SCI-FI spolu s fantasy / Triangle Agency – fantasy spolu se SCI-FI prvky v moderním světěRaven – fantasy (gotická)
DnDRaven – fantasy (gotická)Triangle Agency – fantasy spolu se SCI-FI prvky v moderním světě / Apocalypse World – SCI-FI spolu s fantasy
Apocalypse World – SCI-FI spolu s fantasyGrok?! – SCI-FI spolu s fantasy / DnD
Zvláštní, vtipná hra (s omezením slovní zásoby pro postavy!;))…: Og Unearthed Edition.

Také se podívejte na seznam dobrodružství DMDU!:)

BEZPEČNOSTNÍ varování kvůli žánru horor

V tomto dobrodružství typu horor budou (přinejmenším) níže napsané někomu nepříjemné prvky. Pokud něco z nich opravdu nesnesete (proč potom stojíte o horor?), tak se s GM můžete dohodnout na odstranění příslušného prvku ze hry.

Havran u pavučiny podle mne dobře symbolizuje toto dobrodružství typu horor.
Havran u pavučiny podle mne dobře symbolizuje toto dobrodružství typu horor.
  1. Hroziví havrani X kruté kočky – budou se snažit vzájemně vyzabíjet (v TTRPG „Raven“ je to i herní mechanismus).
  2. Kruté kletby (například kdo se bude chovat jako hnusná ropucha, tak bude zaklet ve hnusnou ropuchu). Kletba rodiny Corvus je všeobecně známá.
  3. Mentální manipulace (hrozivá hudba, vyvanutí vzpomínky, posednutí přízrakem).
  4. Násilíčko až mučeníčko (i v rámci sexuálního sloužení!) – moje potěšeníčko.
  5. „Dungeony“ (podzemní prostory plus podobné) ve stylu „3 s system“ = spiders, scorpions, snakes (vše jedovaté!).

Zabijácká zvířata (horor)

Sydney funnel-web pavouk je pro člověka nejjedovatější. Kousnutí bolí, jed ještě více. Člověka to přiotráví až zabije. Příznaky mohou zahrnovat hojnou sekreci slin, svalové záškuby a dýchací potíže, dezorientaci a zmatenost, což vede k bezvědomí.
Sydney funnel-web pavouk je pro člověka nejjedovatější. Kousnutí bolí, jed ještě více. Člověka to přiotráví až zabije. Příznaky mohou zahrnovat hojnou sekreci slin, svalové záškuby a dýchací potíže, dezorientaci a zmatenost, což vede k bezvědomí.
Štír nejjedovatější (deathstalker scorpion) patří mezi nejjedovatější škorióny. Zdravou dospělou osobu sice žihadlo nezabije, avšak bolest bude brutální. Pokud jste bodnuti deathstalker škorpiónem, můžete očekávat, že v místě bodnutí zažijete silnou bolest a nepohodlí. Další příznaky mohou zahrnovat nevolnost, zvracení, potíže s dýcháním a svalové křeče. V závažných případech se může objevit třes, křeče nebo kóma.
Štír nejjedovatější (deathstalker scorpion) patří mezi nejjedovatější škorióny. Zdravou dospělou osobu sice žihadlo nezabije, avšak bolest bude brutální. Pokud jste bodnuti deathstalker škorpiónem, můžete očekávat, že v místě bodnutí zažijete silnou bolest a nepohodlí. Další příznaky mohou zahrnovat nevolnost, zvracení, potíže s dýcháním a svalové křeče. V závažných případech se může objevit třes, křeče nebo kóma.
Vnitrozemský taipan (inland taipan) je nejjedovatější had na světě. V jediném uštknutí má dost jedu na zabití přes 100 lidí. Když někoho uštkne, tak než na osoba záhy zemře, tak zažije: Bolest hlavy. Zvracení. Nevolnost. Bolest břicha. Ochrnutí. Zhroucení.
Vnitrozemský taipan (inland taipan) je nejjedovatější had na světě. V jediném uštknutí má dost jedu na zabití přes 100 lidí. Když někoho uštkne, tak než na osoba záhy zemře, tak zažije: Bolest hlavy. Zvracení. Nevolnost. Bolest břicha. Ochrnutí. Zhroucení.
Vodorovný oddělovač podle TTRPG *Raven*.
Obsah

Předpoklady Raven (TTRPG v žánru gotický horor)

Přestože Raven nabízí předdefinované prostředí, je zde svoboda pro partu, který jej přizpůsobí svým představám. Navrhujeme však, abyste se řídili se těmito předpoklady, abyste získali chuť na tón hry:

  1. Havrani jdou po tvé duši. A přivádí lidi k posedlosti.
  2. Nikdo nemůže porazit mlhu. Může se objevit kdekoli.
  3. Druhá strana je matoucí místo. Nikdo nikdy není v bezpečí.
  4. Jediné kočky jsou v sídle Corvus. Jsou všechny černé a nesmí být rušeny.
  5. Jediné příšery v Raven jsou přízraky. Dokonce i nejslabší jsou nebezpečné.
  6. Můžete se vrátit ze smrti. Ale vždycky bude něco znepokojujícího.
  7. Nikdo neví o všem, co se skrývá v Corvus sídlu. Nebo jeho nebezpečí.
  8. Na sluzích v sídle je něco znepokojivého. Možná mu vládnou.
  9. Každý kout města má svá prokletá místa. A svá tajemství.
  10. Magie vždy vyžaduje oběť. Zamyslete se nad tím, co jste ochotní nabídnout.
  11. Řád je nebezpečný. A sleduje vás.
  12. Kouzlo lóže je hluboce zkažené. A svádí vás.

CORVUS MAXIMA

Všechny příběhy jsou spojeny s Corvusovými postavami. Investujte čas do jejich vytváření, abyste mohli své příběhy použít ve svých hrách. Věnujte jim scény, aby si jen hráli a užívali si života. Všechno, co se děje v Raven, má své spojení s rodinou Corvus. Vždy. I když to možná nevědí.

Kletba rodiny Corvus je všeobecně známá.
Kletba rodiny Corvus je všeobecně známá.

SVĚT BEZ GENDEROVÝCH NEBO KULTURNÍCH DISKRIMINACÍ

Raven je svět temné fantasy inspirovaný aristokratickým 19. století a Poeovými příběhy, i když jen v tématu, tónu a temnotě. V Raven vaše pohlaví, sexuální orientace, původ nebo barva pleti nejsou podstatné. Jediné, na čem záleží, jsou vaše příběhy. Ale to v žádném případě neznamená utopickou společnost. Byl by to zdrojem morálního pobouření, kdyby se zjistilo, že někdo má tajného milence,
byl dohnán k šílenství kvůli posedlosti něčí smrtí nebo uzavřel smlouvu s havrany, aby jej přivedli
zpět. Opět záleží na příbězích.

PRINCIPY SYSTÉMU MAELSTROM

  1. Všechno, co se děje v Raven, má souvislost s rodinou Corvusových. Vždy. I když to nemohou
    vědět.
  2. Kostky jsou házeny pouze pro hrozby relevantní pro příběh.
  3. Jeden hod vyřeší celou situaci nebo scénu.
  4. Temný Hlas (GM) vypráví svět a příběh, neházejí kostkami a nespouští nepříznivé zvraty.
  5. Hráči vyprávějí své postavy a definují Příznivé zvraty.
  6. Narativní návrhy jsou projednávány kolem celého stolu.
  7. Mluvte spolu, abyste dosáhli co nejlepší scény.
  8. Buďte velkorysí při hraní.

Hráčské principy

  • Chování vaší postavy by mělo být vždy ELEGANTNÍ, ARISTOKRATICKÉ a POCHMURNÉ.
  • Navrhněte cokoliv z prostředí vaší postavy, pokud to zahrnuje TEMNÝ PŘÍBĚH.
  • Udržujte TÓN a PŘEDPOKLADY Raven.
  • Vždy pamatujte na svou MILOVANOU OSOBU, na své prokletí a Váš osobní příběh. Vždy jim věnujte scénu v každé sezení. Pokud je to možné, připojte některé z těchto prvků k příběhu, který hrajete.
  • Sdílejte svůj čas se svou RODINOU, i když máte zlověstný vztah s nimi. Tím se vynásobí temnota.
  • Buďte JEMNÍ ve svém nadpřirozeném a děsivém popisu a v akci. Mělo by to být elegantní, ne parodické.

KAPITOLY MAELSTROMU – způsob, jakým by mělo dobrodružství proběhnout

Příběhy Raven jsou načrtnuty podle této struktury tak, že se snadno používají.

  1. EXPOZICE: Co spouští konflikt nebo tajemství a bude vždy spojeno s CC (Corvus Charakter, jinak PC = Player Character).
  2. ROZVOJ: Kde se CC noří hlouběji do příběhu hledajíce řešení hrozby a hledajíce lidi, vodítka, situace nebo nové hrozby.
  3. NAPĚTÍ: V delších příbězích se situace stává nebezpečnější nebo naléhavější, jakmile jsou objeveny nové prvky a blíží se konečný výsledek.
  4. ROZUZLENÍ: Kde musí CC čelit tomu, co způsobilo konflikt a vyřešit to, v dobrém i ve zlém. Může to být showdown (rozhodující zkouška / boj, ukázání moci), morální rozhodnutí nebo šokující odhalení. Vždy to ovlivní jejich životy a dá vzniknout novým příběhům.
Přeloženo a citováno z TTRPG „Raven„.

Moje doplnění: Pro nováčky používám pojmy „Hřbitovní (hroziví) havrani“ (odkaz vede na českou píseň „Dva havrani“ od skupiny Asonance) a „Mlha mrtvých“.

Vodorovný oddělovač podle TTRPG *Raven*.

Níže následuje příprava pro dobrodružství typu horor: „Tajemná žádost“

Použiji systém Maelstrom vysvětlený výše.

Expozice: Tajemná řeč (nepřímá žádost) Madame Lallande a přilétnuvší havran při večeři

PC jsou vlastně chudí lidé. Mají sice sídlo, sluhy a věci pro povolání, avšak příjem postačí pouze na nejnutnější náležitosti. Příjem přerozdělují rodiče všech PC každý měsíc v rámci rodinné rady. Aby někdo z PC mohl být v radě, tak musí mít mrtvého (definitivně) nejméně jednoho z rodičů, musí zvládat své povinnosti a musí mít nejméně jedno dítě (odkaz vede na 2. dobrodružství – přivedení zpět ztraceného dítěte).

PC nedostávají nic kromě komentářů na téma „Kdo nechce pracovat, ať nejí!“ (Bible, 2. Tesalonickým 3, 10). Přesto PC momentálně mají ještě jídlo atd. zdarma, respektive za brutální byrokracii i řešení případných potíží spojených s majetkem rodiny Corvus – každý z PC má na starosti příslušné povinnosti.

  1. Trýzněný nekromant: Hlavní hřbitov, hlavní pohřební služba, hlavní nemocnice (hehe).
  2. Obsedantní vyvolávač: Hlavní urza věcí (hihi), hlavní divadlo – marketing, management;
  3. Prokletý básník: Hlavní divadlo – hry, PR; hlavní městská knihovna a archiv.
  4. Odduševnělá bytost: Advokátní komora, hlavní soud, hlavní vězení, popraviště.
  5. + bláznivý vědec: Hlavní továrna, jediná či alespoň hlavní dopravní firma.
  6. + brutální bojovník: Aréna, cirkus

Pokud hráči nejsou z příslušných prací dost na nervy, je možné ještě ztížení. Také kdokoli z PC to dostane navíc k případné pozici v radě.

  • Hlavní pošta (+ sirotčinec) – odduševnělá bytost.
  • Zákonodárství – prokletý básník.
  • Hlavní tržiště (+ doprava) – obsedantní vyvolávač.
  • Lázně (+ hlavní bordel?;)) – trýzněný nekromant.
  • + Hlavní důl – bláznivý vědec.
  • + Městská hlídka – brutální bojovník.

Co z výše uvedených práci nedělá nikdo z PC, tak to dělá odpovídající Corvus NPC.

PC poflakující se v jejich sídle zase dostanou návštěvu

Krásným kočárem přijede lord G. a mimo jiné jim řekne něco o svém erbu (viz níže. Také PC požádá o sledování své nevěrné manželky „… za odpovídající odměnu.“ – to dělá další dobrodružství! Hned po něm dorazí Madame Lallande, avšak ta se vyjadřuje jen nepřímo, případně (navíc) v hádankách. Aby kdokoli z PC pochopil příslušné povídání, tak musí úspěšně užít svou vlastnost „Learned“ – při hraní s jinými pravidly než Raven jde o „Wisdom“ (DnD) či „sharp“ (Apocalypse World – příslušná příslušná pravidla se hodí hororu!)).

Dům ve skleníku - chalupa Madame Lallande.
Dům ve skleníku – chalupa Madame Lallande.
Pavučina a jedovatý pavouk.
Pavučina a jedovatý pavouk.

Co se stane za horor při večeři při / po návštěvě madame Lallande – viz část pro GM (placená)

Meloun jakp pavouk - vtipné jídlo.
Meloun jakp pavouk – vtipné jídlo.
Vodorovný oddělovač podle TTRPG *Raven*.

Podklady pro příslušný horor

Vzhled vnitřku (včetně vybavení plus personálu)

– jako ve viktoriánské vile. Přinejmenším v rámci tohoto dobrodružství to také bude jako dům hrůzy! Bude lepší alespoň na část dne jít jinam, aby služebnictvo sídlo Corvus dalo do pořádku!


Při pozornějším pohledu na obrázek můžete vidět to, proč kočky v sídle Corvus nesmějí být rušeny.
Při pozornějším pohledu na obrázek můžete vidět to, proč kočky v sídle Corvus nesmějí být rušeny.

Viz video s kočkou (bez mluvení)…: https://www.facebook.com/reel/746172060612476?s=yWDuG2&fs=e 😉 .

Sídlo Corvus

Sídlo má středový systém mohutných místností (kuchyně, jídelna, salón – i jako plesový prostor, střešní zelenino-ovocná zahrada – ta je na střeše celého sídla). Střed je přístupný pouze přes křídla, přičemž vůči venku jsou otevřená jen křídla pro kočáry (stále) a pro hosty (když je tam alespoň 1 host).

Kolem středu je 6 křídel pro PC (i když je PC méně či více – stejné druhy PC sdílí svoje křídlo), 1 křídlo pro kočáry, koně a tamní služebnictvo a 1 křídlo pro hosty. Celkem 8 křídel, přičemž jsou podle 8 světových směrů. První je jižní křídlo pro hosty – 6 hod. 7,5 hod. je 1. křídlo pro PC (podle pořadí PC v pravidlech, což je dodržováno i zde) a tak dále po směru hodinových ručiček.

Rodina Corvus má svůj nevítaný erb
Erb rodiny Corvus.
Erb rodiny Corvus.
V sídle Corvus jsou lampy s havranem držícím na „provaze“ (!) svítící křišťálovou kouli

Jméno „Corvus“ znamená „havran“ – a to si přímo říká i o lampu s havranem a křišťálovou koulí…

Havran s tajemnou křišťálovou koulí (která v noci svítí) v držáku a na provaze, který drží v zobáku svítící křišťálovou kouli. Jsou to lampy visící i na více místech ze stropu v každé místnosti a stojící na každém nočním stolku a na stolcích v každé knihovně v sídle rodiny Corvus. Ty podivné provazy vedou do zdí a říká se, že kdo je naruší, když koule svítí, tak nepřežije! Jde o MYSTÉRIUM společné pro všechny PC.
Havran s tajemnou křišťálovou koulí (která v noci svítí) v držáku a na provaze, který drží v zobáku svítící křišťálovou kouli. Jsou to lampy visící i na více místech ze stropu v každé místnosti a stojící na každém nočním stolku a na stolcích v každé knihovně v sídle rodiny Corvus. Ty podivné provazy vedou do zdí a říká se, že kdo je naruší, když koule svítí, tak nepřežije! Jde o MYSTÉRIUM společné pro všechny PC.

Motto pod erbem je: „Překonáme prokletí!“

Členové rodiny Corvus mají motiv havrana i na špercích.
Členové rodiny Corvus mají motiv havrana i na špercích.

Lord G. má v erbu malbu s bílou vránou

O svém erbu se lord G. postavám zmíní, avšak na prvním místě by se o tom PC měli dozvědět z GM popisu kočáru lorda G. – pokud jej uvidí.

Bílá vrána, šamanský kruh a flétna (znak).
Bílá vrána, šamanský kruh a flétna (znak).

Motto pod erbem je: „Jsme bílé vrány.“

Vodorovný oddělovač podle TTRPG *Raven*.
Kletba rodiny Corvus je všeobecně známá.

PC bláznivý vědec (pro horor)

I žena může být bláznivý vědec - respektive bláznivá vědkyně.
I žena může být bláznivý vědec – respektive bláznivá vědkyně.
Bláznivý vědec - černobílá kresba.
Bláznivý vědec – černobílá kresba.

Je jako nekromant, avšak s nápady až vynálezy místo mrtvých. Také se podobá vyvolávači avšak místo vyvolávání vynalézá, vylepšuje… Je i jako básník avšak s teoriemi, popisy a plánky místo poezie. A jako bezduchá bytost je tak trochu mimo…

Neuspořádaná (necvičená) mysl je jako bludiště.
Neuspořádaná (necvičená) mysl je jako bludiště.

Samotnou postavu prodám za symbolickou stovku – i s možnostmi rozvoje nad rámec základního záznamníku postavy.

PC brutální bojovník (pro horor)

Brutální bojovník může být  žena ba dáma.
Brutální bojovník může být žena ba dáma.
Brutální bojovník - černobílá kresba.
Brutální bojovník – černobílá kresba.
Žena jakožto brutální bojovník.
Žena jakožto brutální bojovník.

Toto je naopak naprosto neopakovatelný PC!:)

Samotnou postavu prodám za symbolickou stovku – i s možnostmi rozvoje nad rámec základního záznamníku postavy.

Vodorovný oddělovač podle TTRPG *Raven*.

Rozvoj: Návštěva sídla G. (tak či onak;))

Lord G. má super skromné sídlo – speciálně vzhledem ke svému společenskému postavení. Jeho sídlo však působí pohodlně (jako sídlo Corvus, nicméně nejsou tam ty tajemné křišťálové koule a podivný personál) a neprokletě, ne-li požehnaně! (Závist!;)) O jeho sídle se však říká, že je plné pastí…

Pavučina a jedovatý pavouk.
Pavučina a jedovatý pavouk.

Sídlo lorda G. má i s přízemím celkem 3 patra

Nemá sklep a ani půdu, avšak do domu vede velký kanál.

Přízemí – hexagonový obývací pokoj, plně zásobená kuchyně, ve které jsou i brouci k jídlu! Voní to tam uzeným masem a sýrem. Zbytek domácnosti voní ozónem (je těsně po bouřce a větrá se), dezinfekcí a kadidlem.

V obýváku je periskop a na zdech tam jsou břidlicové tabulky na poznámky visící na závěsech vonících jako borovice. Také jsou tam květiny, na kterých voní přesládlé tvary. Obývací pokoj oproti ostatním místnostem velikostně odpovídá zlatému řezu. Obrázek objednán! Jelikož jsem musel zaplatit za něj, tak bude k dispozici jen v placené části tohoto dobrodružství – pro GM.

Nižší patro – je tam ložnice pro „princess“, čili pro dceru lorda G. Anglické popisky.

Vyšší patro – je tam ložnice pro „hardholder“, čili pro lorda G. Anglické popisky.

Napětí: PC snad zařídí, co po nich chtěla Madame Lallande

– pokud pochopil alespoň jeden z PC, nebo se pustí do dobrodružství „Vyřešte všechny potíže“ (hlavně jde o špehování nevěrné manželky).

Rozuzlení: PC buď dají Madame Lallande to, co chtěla, a nebo bude na ně nepříjemná

V dobrodružství „Vyřešte všechny potíže“ je poznámka, jak skončí ten, kdo přijme odměnu třicet stříbrných!:(

Vodorovný oddělovač podle TTRPG *Raven*.

Pokud chcete toto dobrodružství vést jakožto GM

– tak mi pošlete poptávku (placenou!) o heslo dovnitř části s potřebnými podklady plus překvapivým prvkem (plus-mínus pointou). Jelikož vlastní vedení celého tohoto dobrodružství si cením na pekelných 666,- Kč (tak tři hodiny – one-shot), tak za heslo případně plus poradu požaduji 333,- Kč. Pro Vaši informaci, celá pravidla TTRPG „Raven“ – byť je k nim několik nachystaných dobrodružstvími – stojí 189,- EUR plus doprava, což je cca 4 158,- Kč plus doprava!

Sdílejte!:)

About Velmistr Radan Chrobok

Ahoj (Ad HOnorem Jesus - na počest Ježíše)!:) Tento pozdrav byl původně používán loděmi, když se potkaly na své cestě po moři. Tak mi dovolte, abych Vás zavedl na cestu vašeho života, která může začít, pokud se ke mně připojíte jako Źák(yně) nebo dokonce spolupracovník / spolupracovnice. Jmenuji se Radan Chrobok, což znamená "Přinášitel radosti" a "Svatý skarab, král bohů, valící kuličku Slunce". Ujišťuji vás, že žiji podle tohoto svého jména a dalších jmen i titulů, které jsem získal. Jsem Velmistr v následujících oborech: Nepřímé bojového umění Ninpo (jenž je součástí Ninjutsu), duchovní Jóga a Tantra, kterážto se ve skutečnosti více týká vztahů než sexuality. Jakožto duchovní Velmistr se specializuji na oblast psychiky - zejména na její podvědomou část známou jako Id, která má zvířecí vlastnosti. Takže jsem též expert na psychologii. Moje duchovní jméno je Shri Satguru Traraja, v překladu "Ctěný pravý Mistr Král Osvobození (i komunikace)". Jakožto Velmistr Ninpo jsem Judan Ninpo Daishi Suzumetaka Kenshin. To se překládá jako nejvyšší, desátý stupeň Ninpo, které je nepřímým bojovým uměním patřícím do Ninjutsu, zatímco "daishi" znamená Velmistr a "Suzumetaka" je vrabec a jestřáb dohromady, anglicky sparrow a hawk, čili sparrowhawk což je krahujec, za čímž následuje *Mečové srdce / Srdce meče*. To znamená, že žiji skromně jako vrabec, avšak ve všem, co mne zajímá, jsem aktivní a úspěšný jako jestřáb. A o mém jazyku se říká, že je ostřejší nežli meč. Vlastním a vedu šikovnou Školu: Dokonalá DMDU, https://DMDU.kvalitne.cz