Etický kodex (5 bodů) všech pracovníků DMDU

Etický kodex poradce DMDU slouží:
k ochraně každého klienta před neetickou aplikací poradenství,
ke garanci nejvyšíí kvality poradenských služeb (kterou my máme!:)),
k orientaci pracovníka i klienta v jeho právech a povinnostech.
Etický kodex je závazný pro poradce z DMDU.
Naši pracovníci (zvláště Učitelé až Velmistři) při práci s klienty dodržují následující zásady:
- Profesionální odpovědnost
a) Pracovník poskytuje rady všem klientům bez ohledu na jejich rasu, pohlaví, sexuální orientaci,
světonázorovou orientaci či politickou příslušnost, sociální status apod.
b) Pracovník při jednání s klienty postupuje podle svého nejlepšího vědomí a svědomí,
c) s ohledem na „zadání“ klienta a v jeho zájmu.
d) V případě střetu zájmů pracovník včas upozorní klienta na tuto možnost a odkáže jej na osobu,
poradnu nebo jinou organizaci, kde toto nebezpečí nehrozí. - Respekt
a) Pracovník bere v úvahu postoje a názory klientů a respektuje právo klienta vyjádřit jeho přání,
potřeby, názory, postoje a rozhodnutí.
b) Pracovník respektuje právo klienta odmítnout nabízenou službu nebo odstoupit od ní bez
uvedení důvodu.
c) Pracovník neznehodnocuje lidskou důstojnost klienta v žádné, ani emocionálně vypjaté situaci. - Diskrétnost
a) Pracovník je vázán povinností mlčenlivosti o všech osobních skutečnostech klientů, které
získal při výkonu své praxe, při výuce nebo výzkumu.
b) Pracovník je vázán mlčenlivostí o klientech, a to i po ukončení spolupráce s poradnou nebo
pracovního poměru v ní.
c) Pracovník je odpovědný za zajištění vhodného prostoru k poradenské činnosti.
d) Pracovník vede záznamy o klientech, poskytované službě a chrání tuto dokumentaci před
případným zneužitím.
e) Pracovník je povinen vyžádat si souhlas klienta s přítomností další osoby při individuálním či
skupinovém poradenství, která se účastní náslechu nebo supervize. - Odbornost
a) Pracovník má pro svou pracovní pozici příslušné vzdělání (SŠ, VŠ, kurz terénní sociální práce, psychoterapeutický výcvik, apod.).
b) Pracovník si průběžně prohlubuje a zvyšuje svou kvalifikaci, aby zlepšil výkonnost a efektivitu
své práce.
c) Pracovník realizuje jen takovou poradenskou činnost, která je v souladu s jeho kompetencemi,
znalostmi, zkušenostmi a dovednostmi. - Odmítnutí
a) Pracovník má právo odmítnout klienta, pokud si je vědom toho, že by z osobních
důvodů neposkytl nestranné a nezávislé služby.
b) Pracovník poradny má právo odmítnout klienta, pokud si je vědom toho, že není kompetentní
k řešení problematiky klienta.
c) Pracovník může odmítnout službu klientovi, v případě porušování pravidel jednání ze strany
klienta, pokud klient:
uvádí zjevně nepravdivé údaje,
dlouhodobě nespolupracuje (např. nechodí na smluvené schůzky nebo neplní dohodnuté
závazky),
nevyvíjí vlastní aktivitu k řešení problému,
je pod vlivem alkoholu, drog nebo chová-li se agresivně.
Kromě toho, co uvádí výše uvedený etický kodex, se v a za DMDU řídíme nejvyššími etickými a morálními standardy a navíc máme přísná – a proto maximální bezpečnost a úspěšnost umožňující – pravidla!
Doporučujeme slovenskou prezentaci platnou i pro podnikání: https://slideplayer.com/slide/3010556.
Naše vybrané zásady
- Jen to nejlepší je dost dobré! – to platí zvláště (až jen) ve směru našeho působení.
- Nešetřit na nesprávných místech! – zvlátě ne na osobním až duchovním rozvoji!
- Nedovolovat nedobro – ani to pasivitou (nebráněním tomu) nepodporovat! Naši členové patří mezi ty výjimečné jedince, kteří se Vás zastanou, pokud budete napaden(a)!
- Místo stupidně stejného snažení se zkusit jiný postup! Viz související příběh „Truhlička“.
- Co nejvíce se těšit, vhodně se odměňovat, radovat se a i si hrát (udržovat si vnitřní dítě – mladou a tedy plně pružnou mysl)!:) A projevovat vděčnost (jsme skutečně dobročinná společnost).
Proč jsme si nastavili tuto nejvyšší laťku
Vyznáváme přístup, že jen to nejlepší je dost dobré (viz výše)! A máme rádi – a poskytujeme – vstřícnost… Také známe zákony Karmy – akce a reakce a další (takže víme, že se nám vrací vše, co poskytujeme atd.) i Zákon přitažlivosti. Stojíme nejvíce o to (i TY) nejlepší… Jste ta pravá osoba pro přidání se k nám?!:)