Thriller (horor) – 2. dobrodružství
Níže uvedené dobrodružství typu thriller je na jedno kratší sezení (one-shot – kratší). Je možné to hrát i podle TTRPG „Raven“ (odkaz vede na ukázková pravidla zdarma). Jelikož jsem již připravil první hororové dobrodružství inspirované TTRPG „Raven“, tak přeskočím citace předpokladů a pustím se rovnou do děje. No dobrá, prvně pár poznámek pro pochopení:
Nejlepší kombinace druhů dobrodružství a pravidel (aktuální druh dobrodružství je zvýrazněný)
Horor /// Thriller | Anti apokalypsa | Fantasy | Detektivka – hororová |
Raven – fantasy (gotická) / Backroads – fantasy (gotická a postapokalyptická) /// Apocalypse World – SCI-FI spolu s fantasy, takže jde thriller! / Triangle Agency – fantasy spolu se SCI-FI prvky v moderním světě, takže jde thriller / Grok?! – SCI-FI spolu s fantasy, takže jde thriller | Apocalypse Keys – s fantasy (modul od DMDU umožňuje hraní i po apokalypse atd.) / Triangle Agency – fantasy spolu se SCI-FI prvky v moderním světě | DnD / Shadowrun – SC-Fi spolu s fantasy | Call of Cthulhu – s fanasy |
Call of Cthulhu – s fanasy | DnD / Shadowrun – fantasy spolu se SCI-FI | Grok?! – fantasy spolu se SCI-FI / Apocalypse World – SCI-FI spolu s fantasy / Triangle Agency – fantasy spolu se SCI-FI prvky v moderním světě | Raven – fantasy (gotická) |
DnD | Raven – fantasy (gotická) | Triangle Agency – fantasy spolu se SCI-FI prvky v moderním světě / Apocalypse World – SCI-FI spolu s fantasy | |
Apocalypse World – SCI-FI spolu s fantasy | Grok?! – SCI-FI spolu s fantasy / DnD |
Také se podívejte na seznam dobrodružství DMDU!:)
Níže uvedené dobrodružství typu thriller na jedno sezení (one-shot) je inspirováno TTRPG „Raven“ (odkaz vede na ukázková pravidla zdarma). Jak uvádí společnost autorů, tak je to: „Gotická hororová a s prokletou magií TTRPG inspirovaná dílem Edgara Allana Poea a vytvořená Danielem P. Espinosou“.
Konec tohoto dobrodružství typu thriller může být dobrý (podobně jako je to možné v dobrodružství uvedeném v pravidlech TTRPG „Raven“). Na druhou stranu, čím méně dobrý konec hráči zvládnou, tím více by si měli zoufat avěak zároveň být rádi!;) Šlo přece o thriller.
Jelikož jsem již připravil první hororové dobrodružství inspirované TTRPG „Raven“, tak přeskočím citace předpokladů a pustím se rovnou do děje. No dobrá, prvně pár poznámek pro pochopení:
Následující dobrodružství jsem nazval „Alice is missing„. Název je podle stejnojmenné TRPG.
Další inspirací mi byl seriál „Alice in Borderland“ (thriller s fantasy prvky), který doporučuji!:)
Dobrodružství „Alice is missing“ – i jako thriller (sci-fi)
Video pro všechny hráče:
Expozice: Alice může být dcerou někoho z PC (za drobný bonus?;))
- + Zápletka začíná záhadným ztracením se Alice, která je benjamínek rodiny, rozmazlovaná rodiči PC. Alice nedávno oslavila dobrých devatenáct let.
- ++ Takže ti rodiče rozkáží všem PC přivést Alici zase zpátky domů. Pokud PC budou bručet, rodiče jim pohrozí vyhazovem na ulici!
- +++ V noci, kdy se všude válí nanejvýš nebezpečná mlha, by bylo takové vyhnání vlastně vraždou, takže rodiče dají všem PC čas do svítání.
Rozvoj: Vypátrání výskytu Alice – možnosti napsány níže
- + V domě, který je zevnitř evidentně ještě větší než zvenku. Mimo místností zmíněných v pravidlech TTRPG Raven je prý někde v domě zrcadlové bludiště (ví o něm jen starý sluha Petr který neslouží nikomu konkrétně, avšak má na starosti údržbu a opravy sídla Corvus)…
- + Ve městě – bydlí tajně u kamarády a živí se prací… Chce svobodu – i od kletby Corvus rodiny.
- ++ Stala se sexuální služkou – její pán je nejbohatší muž ve městě, Dorian Grey (je číslo 2 v Gildě).
- + Mimo město. Že by v jejím zmizení hrála roli chalupa (dům ve skleníku) Madame Lallande za městem?
- +++ V takzvané Hraniční zemi (Borderland). Tato možnost znamená slíbený thriller.
- +++ Na Druhé straně – hodně štěstí s dostáním se bezpečně tam a hlavně zase zpátky!
- ++ V záhadné zemi za zrcadlem (Wonderland), kam vede každá nora bílých králíků.
- (variabilní počet +) V jejím oblíbeném příběhu – kniha, film, TTRPG, počítačová I divadelní hra.
- (variabilní počet +) Naráz na více místech (zatím žije). Níže následuje přehled částí osoby:
- Fyzické tělo (nedělit!).
- Duše = astrální tělo (ego včetně chtění + éterický dvojník jenž má za úkol napojení na ostatní těla) + duchovní tělo (pravé já včetně Vůle, paměť, mysl = rozum + srdce).
Napětí (jaké má obsahovat thriller)…: + Výprava všech PC pro Alici
++ Co tak si vzít s sebou nějakou posilu?! Jenže jak někoho na tak vyhrocenou výpravu přemluvit?
Rozuzlení: Zabití / ztráta / záchrana Alice
- + Za záchranu Alice dostane každý z přeživších šťastných 7 zlaťáků (70 stříbrných), avšak ++ případné náklady nebo dluhy (za léčení atd.) si sám musí zaplatit. PC také budou moci mít nadále nájem a jídlo, věci pro povolání i služebnictvo zdarma.
- 60 stříbrných stačí na nejskromnější nájem, jídlo a pití na měsíc pro 1 osobu. Této částce či čemukoli tak cennému se říká „barter“ nebo „obchodní jednotka“ (OJ).
- Pokud je barter nabídnut jako úplatek, tak se stane úspěch v příslušném vyjednávání – pokud to není nevýhodné pro cílovou osobu a pokud ta není neúplatná nebo totálně tvrdohlavá. Přinejmenším úspěchy v příslušném hodu PC se počítají x2.
- 60 stříbrných stačí na nejskromnější nájem, jídlo a pití na měsíc pro 1 osobu. Této částce či čemukoli tak cennému se říká „barter“ nebo „obchodní jednotka“ (OJ).
- +++ V ostatních případech rodiče všech PC splní svoji výhrůžku vyslovenou v úvodu!
Toto dobrodružství (thriller) nemá část pro GM
Takže je plně přístupné – zdarma (zatím). GM (budoucí) by se však měl seznámit s obsahy odkazovaných záležitostí a připravit podklady (náležité NPC, mapy, obrázky…)!
Příklad pro výše vysvětlené dobrodružství (thriller)
Název dobrodružství: „Alice ve třech rovinách“
Prolog
Do tajemného a temného světa naší hry zavádíme hráče ve stylu Edgara Allana Poe. Místo děje je město s neproniknutelnou mlhou a starými uličkami. Tam ve středu stojí neokázalý dům, který náleží ještě záhadnější postavě – Madam Lallande. Tato tajemná osoba je vůdkyně Goldy a je také známá tím, že ovládá kouzla, která nikdo jiný nemůže, takže se stala temnou legendou města. Jednoho dne Madam Lallande zkouší mocné zaklínadlo, které by jí mělo ukázat vnitřní vlastnosti a pohnutky lidí. Bohužel, výsledkem je nekontrolovatelná exploze, která způsobí rozdělí a ztracení tří typů těl Alice – nevinné mladé dívky.
Postavy
- Hráči: Prokletí dobrodruzi, kteří byli pověřeni nalezením Alice a spojením jejího těla, ducha a astrálního těla.
- Madam Lallande: Temná kouzelnice, která způsobila rozdělení Alice.
- Alice: Mladá dívka, která byla nevinnou obětí Madam Lallande.
Návod pro dobrodruhy
- Setkání s Madam Lallande: Hráči začínají ve světě, který Madam Lallande ovládá. Měli by být v jejím domě, který je vybaven Viktoriánskou technikou ve stylu steampunk, a pára uniká z motoru větráku na stropě. Madam Lallande jim sdělí, co se stalo, a vysvětlí jim její chybu.
- Hledání Alice ve Zázračné Zemi: Hráči se musí vydat do Zázračné Země, což je záhadné místo, které je plné podivných stvoření a záhad. Zde by měli hledat hmotné tělo Alice, které je někde ztraceno.
- Průzkum Země Mrtvých: Hráči musí cestovat do Země Mrtvých, aby získali astrální tělo Alice. Zde budou muset čelit duchům a zkoumat temné údolí, aby našli to, co hledají.
- Konfrontace s kouzelným zrcadlem: Hráči zjistí, že duchovní tělo Alice je uvězněno v kouzelném zrcadle, které Madam Lallande používá pro špehování. Musí najít způsob, jak osvobodit Alici a zastavit Madam Lallande.
- Finále: Hráči by měli sestavit tělo, ducha a astrální tělo Alice dohromady a odhalit pravdu o Madam Lallande. To může vést k rozhodnutí, zda ji zastavit nebo jí dát šanci napravit své chyby.
Závěr
Dobrodružství „Alice ve třech rovinách“ přinese hráčům temnou atmosféru, záhadné postavy a hluboký příběh ve stylu Edgara Allana Poe. Hráči budou muset použít své dovednosti a chytrost, aby rozluštili záhadu zmizení Alice a aby ji zachránili.